لمینت متحرک دندان را از کجا بخریم

ماندگاری لمینت دندان طول عمر لمینت دندان سرامیکی کامپوزیتی چینی چقدر است

لمینت متحرک دندان را از کجا بخریم

ماندگاری لمینت دندان طول عمر لمینت دندان سرامیکی کامپوزیتی چینی چقدر است

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم برای بالا بردن عمر دندان حیاتی است

سلامت دهان و دندان بسیار ضروری استسلامت دندان ها کلید سلامت عمومی شما است. جلوگیری از پوسیدگی یا حفره دندان یکی از مهمترین راه ها برای حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از عوارض دیگر است.طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، نزدیک به سی  درصد از بزرگسالان آمریکایی دارای حفره های دندانی درمان نشده هستند. حفره های بدون درمان می توانند دندان های شما را خراب کرده و احتمالاً مشکلات جدی تری ایجاد کنند.به همین دلیل است که می توانید علائم حفره دندان را بشناسید و در صورت وجود دندان در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.




مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم برای بالا بردن عمر دندان حیاتی است مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می تواند به خلاص شدن از شر پلاک چسبناک کمک کند. اگر اجازه دهید پلاک تجمع پیدا کند ، می تواند به خوردن دندان های شما ادامه دهد و حفره ایجاد کند.حفره ای در دندان شما ایجاد می کند. در صورت عدم درمان ، حفره در نهایت می تواند دندان شما را خراب کند. حفره درمان نشده نیز می تواند عوارض جدی تری ایجاد کند ، مانند آبسه دندان یا عفونت که وارد جریان خون می شود ، که می تواند زندگی را تهدید کند.


بخوانید : سایت تن جومه مرجعی برای خرید لمینت یا کامپوزیت متحرک دندان




مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم





سطوح جونده های خود را بجوید که ممکن است تکه های غذا در شیارها و شکاف ها جمع شود

بین دندان های شما

پایین دندانهای شما نزدیک لثه ها

خوردن مکرر غذاهایی که تمایل دارند به دندان های شما بچسبند نیز ممکن است خطر ایجاد حفره را در شما افزایش دهد. برخی از نمونه های این غذاها عبارتند از:

میوه خشک شده

بستنی آبنبات

جوش شیرین آب میوه

چیپس

غذاهای شیرین مانند کیک ، کلوچه و آب نبات چرب



 حساسیت دندان  به سرما و گرما





 حساسیت دندان  به سرما و گرما :


حساسیتی که بعد از خوردن غذای گرم یا سرد باقی می ماند می تواند نشانه ای از وجود حفره باشد.هنگامی که مینای دندان شما شروع به سایش می کند ، می تواند روی عاج ، که لایه سخت بافت زیر مینای دندان است ، تأثیر بگذارد. عاج حاوی مقدار زیادی لوله توخالی کوچک میکروسکوپی است.وقتی مینای دندان کافی برای محافظت از عاج وجود ندارد ، غذاهای گرم ، سرد ، چسبناک یا اسیدی می توانند سلول ها و عصب داخل دندان شما را تحریک کنند. این همان چیزی است که حساسیت را ایجاد می کند.



 حساسیت به شیرینی:

گرچه سرد و گرم شایع ترین حساسیت ها در هنگام ایجاد حفره هستند ، دکتر. اینا چرن ، DDS ، بنیانگذار دندانپزشکی عمومی نیویورک ، می گوید حساسیت طولانی مدت به شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین نیز می تواند به پوسیدگی دندان اشاره کند.مشابه حساسیت به دما ، ناراحتی طولانی مدت ناشی از شیرینی ها اغلب ناشی از آسیب مینای دندان و به طور خاص شروع حفره است.


 دندان درد


درد مداوم در یک یا چند دندان شما می تواند نشان دهنده حفره باشد. در واقع ، درد یکی از شایع ترین علائم حفره است.گاهی اوقات این درد می تواند ناگهان ایجاد شود یا در نتیجه چیزی که می خورید اتفاق بیفتد. این شامل درد و ناراحتی در داخل دهان یا اطراف آن است. همچنین ممکن است هنگام گاز گرفتن غذا احساس درد و فشار کنید.لکه های روی دندان شما ممکن است ابتدا به صورت لکه های سفید ظاهر شوند. با پیشرفت پوسیدگی دندان ، لکه ممکن است تیره تر شود.رنگ آمیزی ناشی از حفره می تواند قهوه ای ، سیاه یا سفید باشد و معمولاً در سطح دندان ظاهر می شود.


زمان مراجعه به دندانپزشک




زمان مراجعه به دندانپزشک

اگر نگران حفره احتمالی هستید ، وقت آن است که برای ملاقات با دندانپزشک خود وقت بگیرید.چرن می گوید: "اگر احساس گرما یا حساسیت شیرین می کنید ، برای ارزیابی ناحیه با پزشک خود ملاقات کنید ، به خصوص اگر این مشکل بیش از 24 تا 48 ساعت طول بکشد."دندان درد که از بین نمی رود یا لکه روی دندان های شما ایجاد نمی شود نیز دلیل مراجعه به دندانپزشک است.علاوه بر این ، مراجعه منظم به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار و انجام منظم اشعه ایکس یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حفره ها یا جلوگیری از تبدیل حفره های موجود به مشکلات بزرگتر است ، مانند کانال ریشه و شکستگی که در آن دندان ها ترمیم نمی شوند.




برای جلوگیری از ایجاد حفره چکار می توانید انجام دهید

رعایت بهداشت دهان و دندان اولین قدم در مبارزه با حفره ها است.در اینجا برخی از بهترین راه ها برای محافظت از خود در برابر حفره ها و مشکلات جدی تر پوسیدگی دندان آمده است:هر 6 ماه یکبار برای نظافت و معاینات منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.دندانهای خود را حداقل دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.یک روتین منظم برای نخ دندان بکشید ، حداقل یکبار در روز بین دندان های خود را با نخ یا نخ آب تمیز کنید.در طول روز آب بنوشید تا به شستشوی دندان ها و افزایش جریان بزاق کمک کند. خشکی دهان ممکن است خطر ابتلا به حفره را افزایش دهد.سعی کنید به طور منظم نوشابه یا آب میوه های قندی میل نکنید و سعی کنید غذاهای شیرین را کاهش دهید.




نتیجه نهاییحفره ها کوچک شروع می شوند ، اما اگر اجازه داده شوند بزرگتر شوند باعث پوسیدگی دندان و سایر مشکلات جدی می شوند.در صورت مشاهده هرگونه حساسیت دندان ، درد ، ناراحتی ، تغییر رنگ یا سوراخ در دندان های خود ، از تماس با دندانپزشک خود دریغ نکنید. هرچه زودتر حفره را معاینه کنید ، احتمالاً درمان کمتر تهاجمی و موفق تر خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد